Спорт як різновид шоу-бізнесу

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2010

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна

Анотація

В статті розглянуто деякі протиріччя у розвитку сучасного спорту, проаналізовано причини і наслідки перетворення його на різновид шоу-бізнесу. Підкреслено, що така трансформація змінює сутність спорту: його змагальний компонент відходить на другий план, поступаючись видовищному. Зазначається, що це призводить до пасивного споживання спортивних шоу-програм, втрати низки соціально значущих функцій спорту, а як наслідок до дегуманізації самого спорту, що на сучасному етапі розвитку суспільства (особливо українського) ще більше загостює кризові явища. В статье рассмотрены некоторые противоречия в развитии современного спорта, проанализированы причины и следствия превращения его в разновидность шоу-бизнеса. Подчеркнуто, что такая трансформация меняет сущность спорта: его соревновательный компонент отходит на второй план, уступая первенство зрелищному. Отмечается, что это приводит к пассивному потреблению спортивных шоу-программ, потери ряда социально значимых функций спорта, а как следствие, к дегуманизации самого спорта, которая на современном этапе развития общества (особенно украинского) еще больше обостряет кризисные явления. The paper is devoted to the studying of some contradictions in the development of modern sport, the reasons and the consequences of its transformation in a kind of show-business are analyzed also. It is underlined, that such transformation changes the essence of the sport: its competitive component departs on the second plan, conceding superiority to the entertainment. It is marked, that it goes to the passive consumption of sport show-programs, loss of a number social functions of sport, and as a result to the dehumanization of sport. This situation makes crisis phenomena more global in the modern society.

Опис

Лукащук Віталій Ігорович - кандидат соціологічних наук, доцент кафедри прикладної соціології Харківського національного університету имені В. Н. Каразіна.

Ключові слова

sport, sociology of sport, show-business, sport entertainment, спорт, соціологія спорту, шоу-бізнес, спортивне видовище

Бібліографічний опис

Лукащук В.І. Спорт як різновид шоу-бізнесу /Лукащук Віталій Ігорович // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2010. – № 889. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – Вип. 25. – С. 129-132