Архив электронных ресурсов
[Зарегистрироваться]
 

eKhNUIR >
Факультет психології >
Наукові роботи. Факультет психології >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/8644

Название: Relationship between features of thinking and the ability to knowledge transfer of students
Авторы: Lysak, K.A.
Lutsenko, O.L.
Луценко, О.Л.
Ключевые слова: declarative and procedural knowledge
knowledge transfer
critical thinking
logical thought
reflexivity
anticipation
Дата публикации: 2013
Библиографическое описание: Lysak K.A. Relationship between features of thinking and the ability to knowledge transfer of students / K.A. Lysak, O.L. Lutsenko // Nauka i studia. – 2013. – N.11, V. 79. – P.134-140.
Реферат: The problems about student’s ability to apply theoretical knowledge in real and non training situations are discussed in the article. The definition of knowledge and knowledge transfer are given, distinctive features of the declarative and procedural knowledge are described. Attention is paid to the efficiency of transfer declarative knowledge to the procedural level. Results of the investigation of relationship between the ability to knowledge transfer and cognitive characteristics of students are presented. The significant connections between ability to knowledge transfer and critical thinking level, level of logical thought and anticipation are shown. The conclusions about future direction of research are made.
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/8644
Располагается в коллекциях:Наукові роботи. Факультет психології

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Lysak_Lutsenko_Relationship.pdf269,25 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
Просмотр статистики

Все ресурсы в архиве защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright   ©   2002-2008   MIT   and   Hewlett-Packard - Обратная связь