DSpace
[Register]
 

eKhNUIR >
Філологічний факультет >
Наукові роботи. Філологічний факультет >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/8516

Название: Рецепция лирики Фета в поэтическом творчестве Максимилиана Волошина
Другие названия: Recepciya lyric by A. Fet in poetic creation of Maximilian Voloshin
Авторы: Лагунов, А.И.
Ключевые слова: поэтический стиль
импрессионизм
парнасская школа
киммерийские пейзажи
внутритекстовые соответствия
poetic style
impressionism
parnassian school
«kimmeriysky» landscape
intextual accordances
Issue Date: 2013
Издатель: Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна
Библиографическое описание: Лагунов А.И. Рецепция лирики Фета в поэтическом творчестве Максимилиана Волошина / А.И. Лагунов // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2013. – № 1048. Сер.: Філологія. – Вип. 67. – С. 206–213.
Краткий осмотр (реферат): В предлагаемой статье обосновывается тот факт, что русская поэзия второй половины ХIХ века в лице наиболее крупных ее представителей — А. Фета, А. Майкова, Я. Полонского — совершенно независимо от французской поэзии этого времени прошла типологически сходный с ней путь. Неразрывное сочетание в «киммерийских» пейзажах поэта исторической и геологической памяти земли с подвижным трепетом ее мгновенного лика предстает не темой и не приемом, а ключевым принципом изображения. И фетовской традиции «уловления неуловимого» в жизни природы принадлежит, как мы старались показать, важная роль в формировании и упрочивании этого принципа образно-поэтического мышления М. Волошина. In the offered article grounded circumstance that the Russian poetry of the second half of ХIХ age in the person of its most large repre-sentatives — A. Fet, A. Maykov, Ya. Рolonsky— quite regardless of the French poetry of this time passed a similar with it way typologicaly. Indissoluble combination in «kimmeriysky» landscape of poet of historical and geological memory of earth with the mobile trembling of its instantaneous face appears a not theme and by a not reception, but key principle of image. And traditions by A. Fet of «catching elusive» in life of nature belongs important role in forming and strengthening of this principle of vivid-poetic thought of M. Voloshin.
Описание: Лагунов Олександр Іванович, д. філол. н., професор кафедри історії російської літератури Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/8516
Appears in Collections:Наукові роботи. Філологічний факультет

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Lagunov A. I..pdf421,56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback