DSpace
[Register]
 

eKhNUIR >
Філологічний факультет >
Наукові роботи. Філологічний факультет >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6629

Название: Две мелодии для флейты (о двух версиях повести А. Гаврилова «Берлинская флейта»)
Авторы: Шеховцова, Т.А.
Ключевые слова: edition
story
musical basis
baroque poetics
редакция
повесть
музыкальное начало
барочная поэтика
Issue Date: 2012
Издатель: Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна
Библиографическое описание: Шеховцова Т.А. Две мелодии для флейты (о двух версиях повести А. Гаврилова «Берлинская флейта») / Т.А. Шеховцова // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2012. – № 1014. Сер.: Філологія. – Вип. 65. – С. 168–174.
Краткий осмотр (реферат): У статті проводиться порівняльний аналіз двох редакцій повісті А. Гаврилова «Берлінська флейта». Показано, що у першій редакції, яка імітує композиторський стиль С. Беринського, провідним є музичне, у другій – літературно-описове начало. Дві версії «Берлінської флейти» інтерпретуються як мелодія життя та мелодія смерті. В художній структурі обох редакцій визначаються елементи барочної поетики – контрастність, варіативність, фрагментарність, метафоричність, каталогізація предметів та явищ, мотиви смерті та марності життя, плинності часу, дзеркальності, тіні. В статье проводится сопоставительный анализ двух редакций повести А. Гаврилова «Берлинская флейта». Показано, что в первой редакции, воспроизводящей композиторский стиль С. Беринского, ведущим оказывается музыкальное, во второй – литературно-описательное начало. Две версии «Берлинской флейты» интерпретируются как мелодия жизни и мелодия смерти. В их художественной структуре выявляются элементы барочной поэтики – контрастность, вариативность, фрагментарность, метафоричность, каталогизация предметов и явлений, мотивы смерти и тщеты жизни, текучести времени, зеркальности, тени. In the paper the comparative analysis of the two editions of A. Gavrilov’s story «The Berlin flute» is carried out. It is shown that in the first edition reproducing the composer style by S. Berinskiy, the musical basis possesses the leading role, in the second edition this role belongs to the literary-descriptive basis. The two versions of «The Berlin flute» are interpreted as a melody of life and a melody of death. In the artistic structure of these two versions it is possible to reveal the elements of baroque poetics, namely contrasts, variability, fragmentariness, metaphoricalness, cataloguing of subjects and phenomena, motives of death and the vanity of life, fluidity of time, reflection and shadow.
Описание: Шеховцова Тетяна Анатоліївна, д. філол. н., професор кафедри історії російської літератури Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6629
Appears in Collections:Наукові роботи. Філологічний факультет

Files in This Item:

File Description SizeFormat
shekhovtsova.pdf228,85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback