DSpace
[Register]
 

eKhNUIR >
Факультет іноземних мов >
Наукові роботи. Факультет іноземних мов >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6486

Название: Metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic Discourse
Авторы: Golub, I.O.
Ключевые слова: metaphor
metonymy
discrimination
marker
Issue Date: 2011
Издатель: Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна
Библиографическое описание: Golub I.O. Metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic Discourse / I.O. Golub // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2011. – № 953. Сер. Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – Вип. 64. – С.
Краткий осмотр (реферат): The article studies such stylistic means as metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic discourse on the material of the modern press. Some definitions and an overview of theories of metaphor are given, the types of metaphorical metonymy and nominations are considered. On example of an analysis of discriminatory utterances in context the most common models of such nominations are highlighted.
Appears in Collections:Наукові роботи. Факультет іноземних мов

Files in This Item:

File Description SizeFormat
11giounp.pdf159,08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback