Архив электронных ресурсов
[Зарегистрироваться]
 

eKhNUIR >
Факультет іноземних мов >
Наукові роботи. Факультет іноземних мов >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6486

Название: Metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic Discourse
Авторы: Golub, I.O.
Ключевые слова: metaphor
metonymy
discrimination
marker
Дата публикации: 2011
Издатель: Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна
Библиографическое описание: Golub I.O. Metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic Discourse / I.O. Golub // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2011. – № 953. Сер. Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – Вип. 64. – С.
Реферат: The article studies such stylistic means as metaphor and metonymy as markers of the discrimination strategy in German publicistic discourse on the material of the modern press. Some definitions and an overview of theories of metaphor are given, the types of metaphorical metonymy and nominations are considered. On example of an analysis of discriminatory utterances in context the most common models of such nominations are highlighted.
Располагается в коллекциях:Наукові роботи. Факультет іноземних мов

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
11giounp.pdf159,08 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
Просмотр статистики

Все ресурсы в архиве защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright   ©   2002-2008   MIT   and   Hewlett-Packard - Обратная связь