The youth interactive musical performance as the form of the musical culture of youth: peculiarities of the sociological research

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2012

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

ХНУ імені В.Н. Каразіна

Анотація

The article deals with the analysis of the peculiarities of the sociological research into the youth interactive musical performance as a form of musical culture manifestation. The youth interactive musical performance serving as a means of social interaction, on the one hand, creates a way of viewing of actual problems in the youth environment, finding ways to solve them; one the other hand, influences the way the youth perceives reality and the way its value orientations and patterns of behavior are shaped. It has proposed to view the youth interactive musical performance as a mechanism for the formation of the youth's social subjectivity, which contributes to their self-development and self-realization.

Опис

Статья посвящена анализу особенностям социологического исследования молодёжного интерактивно-музыкального спектакля как формы проявления музыкальной культуры. Молодёжный интерактивно-музыкальный спектакль, выступая средством социального взаимодействия, создаёт способ видения актуальных проблем в молодёжной среде и предлагает пути выхода из них, влияет на восприятие молодёжью социальной действительности и на формирование отношения к приоритету определённых ценностей и образцов поведения. Предлагается рассматривать молодежный интерактивно-музыкальный спектакль как механизм социальной субьектности молодёжи, что способствует её саморазвитию и самореализации.

Ключові слова

youth interactive musical performance, a means of social interaction, social subjectivity

Бібліографічний опис

Mudryan N., Kislova O. THE YOUTH INTERACTIVE MUSICAL PERFORMANCE AS THE FORM OF THE MUSICAL CULTURE OF YOUTH: PECULIARITIES OF THE SOCIOLOGICAL RESEARCH // Матеріали Міжвузівської студентської наукової конференції «Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century» / «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у XXI столітті». Частина І. – Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – С. 159-163