DSpace
[Register]
 

eKhNUIR >
Факультет іноземних мов >
Наукові роботи студентів та аспірантів. Факультет іноземних мов >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6099

Название: Producer's messages as instruments of supranational slavic identity construction (on the case of a screen version of Gogol's novel «Taras Bulba»)
Авторы: Deyneko, A.
Ключевые слова: the Cossacks
Orthodoxy
producer's messages
Slavic identity
Issue Date: 2012
Издатель: ХНУ імені В.Н. Каразіна
Библиографическое описание: Alexandra Deyneko. PRODUCER'S MESSAGES AS INSTRUMENTS OF SUPRANATIONAL SLAVIC IDENTITY CONSTRUCTION (ON THE CASE OF A SCREEN VERSION OF GOGOL'S NOVEL «TARAS BULBA») // Матеріали Міжвузівської студентської наукової конференції «Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century» / «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у XXI столітті». Частина І. – Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – С. 150-155
Краткий осмотр (реферат): The article presents the results of a comparative analysis of the Gogol's novel «Taras Bulba» and a screen version, produced by A. Bortko. The author highlights the producer's messages as the instruments of supra-national Slavic identity construction.
Описание: В статье представлены результаты сравнительного анализа повести Н.В. Гоголя «Тарас Бульба» и кинопродукта режиссера А. Бортко. Автор выделяeт режиссерские мессиджи как инструмент формирования наднациональной славянской идентичности.
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6099
Appears in Collections:Наукові роботи студентів та аспірантів. Факультет іноземних мов

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Alexandra .pdf280,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback