Мировоззренческие параллели в трактовке содержания терминов “дискурс”, “контекст”, “ситуация”

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2010

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна

Анотація

В статье показано, что термин “дискурс” наполняется тем или иным содержанием в зависимости от трактовки природы фона, частью которого является речь. Для этого сопоставлено содержание лингвистических терминов “ситуация” и “контекст”, систематизированы подходы к пониманию природы ситуации, выявлены принципы ее моделирования в структурной и функциональной парадигмах, представлены модели отдельно взятой, типовой и “жизненной” ситуаций. Устатті показано, що термін “дискурс” наповнюється тим або іншим змістом залежно від тлумачення природи фону, що його частиною є мовлення. Для цього співвіднесено зміст лінгвістичних термінів “ситуація” та “контекст”, систематизовано підходи до розуміння природи ситуації, виявлено принципи її моделювання у структурній та функціональній парадигмах, представлено моделі окремо взятої, типової та “життєвої” ситуацій. This article shows that the content of the term “discourse” depends upon the way of understanding the nature of the ground against which speech is considered. In order to achieve this end, the content of linguistic terms “situation” and “context” is correlated, approaches to treating the nature of the situation are systematized, the principles of situation modelling in the structural and functional paradigms are established, the models of particular, typical and “life” situations are presented.

Опис

Ключові слова

context, discourse, model, situation, дискурс, контекст, модель, ситуация

Бібліографічний опис

Морозова Е.И. Мировоззренческие параллели в трактовке содержания терминов “дискурс”, “контекст”, “ситуация” / Е.И. Морозова // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2010. – №897. Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – Вип. 62. – С. 99 - 105