DSpace
[Register]
 

eKhNUIR >
Навчально-науковий інститут міжнародної освіти >
Наукові роботи. Навчально-науковий інститут міжнародної освіти >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/3251

Название: Бинарный урок по литературе в китайской аудитории
Другие названия: Binary Lesson in Literature in the Chinese Audience
Бінарний урок з літератури в китайській аудиторії
Авторы: Валит, Е.С.
Ши, Хуншэн
Валіт, О.С.
Ши, Хуншен
Valit, E.S.
Shi, Hongsheng
Ключевые слова: бинарный урок
этнокультурные традиции
духовные аспекты образования
толерантность
a binary lesson
ethnic cultural traditions
spiritual aspects of education
tolerance
бінарний урок
етнокультурні традиції
духовні аспекти освіти
толерантність
Issue Date: 2010
Издатель: Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Центр міжнародної освіти.
Библиографическое описание: "Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки", 2010, № 16
Краткий осмотр (реферат): В статье предлагается активизировать не новую, но, на взгляд авторов, достаточно продуктивную модель урока в работе с иностранными студентами-гуманитариями – бинарный урок, проводимый двумя преподавателями – носителем изучаемого языка (русского) и родного языка (китайского). Обосновывается также необходимость учета некоторых этноспецифических факторов, этнокультурных традиций в преподавании предмета “Литература”, что обеспечивает усиление внутрипредметных и межпредметных связей, позволяет сделать урок результатом творчества не только двух педагогов, но и студентов.
Описание: The efficient model of the lesson in teaching foreign students specialized in philology is offered in the article. The model under analysis includes a binary lesson conducted by two lecturers: a native speaker of the language under study (Russian) and a native speaker of the students’ mother tongue (Chinese). The necessity of taking into consideration some specific ethnic factors and cultural traditions in teaching literature is substantiated. It provides the reinforcement of intra-subject and inter-subject connections and allows making a lesson as a result of two lecturers’ as well as students’ creative work.
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/3251
Appears in Collections:Наукові роботи. Навчально-науковий інститут міжнародної освіти

Files in This Item:

File Description SizeFormat
10ValBen.pdf396,41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback