Когнітивна опозиція СВІЙ - ЧУЖИЙ у дискурсі рекламістів і користувачів мобільного зв'язку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2009

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна

Анотація

У статті на матеріалі текстів реклами та інтернет-форумів на тему мобільного зв'язку проаналізовано особливості актуалізації в українській мовній картині світу когнітивної опозиції СВІЙ — ЧУЖИЙ як сегмента концептосфери МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК, простежено, які прагматичні наміри зумовлюють вибір тих чи інших репрезентантів вищезгаданої дихотомії. У результаті дослідження виокремлено основні стереотипи, що стосуються поділу на "своїх" і "чужих" у межах концептосфери МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК; визначено відмінності між стереотипами, створюваними копірайтерами-рекламістами, і тими, які формуються в уявленнях користувачів мобільного зв'язку.

Опис

The research is devoted to such an element of the MOBILE CONNECTION conceptsphere, as the cognitive opposition OWN / ALIEN. The article is based on the texts of advertisement and Internet forums with the mobile connection topic and focuses on the peculiarities of its realization in the Ukrainian language world picture. The pragmatical intentions, that determine the choice of one or another dichotomy representative, are analysed. In the result of this research, basic stereotypes, related to dividing into "one's own" and "alien" at the boundaries of the MOBILE CONNECTION conceptsphere^ are separated; the differences among stereotypes, created by copyrighters, and stereotypes, formed in the mobile connection users' imaginations, are defined.

Ключові слова

концепт, концептосфера, концептуальна картина світу, мовна картина світу, СВІЙ — ЧУЖИЙ, стереотип, фрейм

Бібліографічний опис

Кожушко І.А. Когнітивна опозиція СВІЙ - ЧУЖИЙ у дискурсі рекламістів і користувачів мобільного зв'язку / І.А. Кожушко // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. Сер.: Філологія. – 2009. – № 854, вип. 57. – С. 219 - 223