Архив электронных ресурсов
[Зарегистрироваться]
 

eKhNUIR >
Факультет іноземних мов >
Наукові роботи. Факультет іноземних мов >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/14263

Название: Конструювання смислу при реалізації настанови «навчання» у міжкультурному дискурсі
Другие названия: Meaning Construction when Realising «Knowledge Discovery» Guideline in Intercultural Discourse
Конструирование смысла при реализации установки «обучение» в межкультурном дискурсе
Авторы: Котов, М.В.
Ключевые слова: Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::Languages and linguistics
polycultural discursive personality, intercultural discourse, meaning construction, meaning expression, dynamic model of meaning
Дата публикации: 2013
Издатель: Вид-во ЛНУ імені Т.Г. Шевченка
Библиографическое описание: Котов М.В. Конструювання смислу при реалізації настанови «навчання» у міжкультурному дискурсі / М.В. Котов // Вісник ЛНУ імені Т.Г. Шевченка: Серія „Філологічні науки. – Луганськ : Вид-во ЛНУ імені Т.Г. Шевченка. – № 14 (273). – 2013. – С. 111–119
Реферат: The article discusses the specificity of functioning of meaning construction and meaning expression systems when realising «knowledge discovery» guideline during discursive personality's speech adaptation within the framework of intercultural discourse. We argue that within the process of realisation of the abovementioned guideline communicants acquire social roles of correspondingly a «teacher» and a «pupil». These roles determine the functioning of the meaning construction and meaning expression systems when trying to transmit, assimilate or reject any new knowledge. A communicant, having acquired the social role of a «teacher», uses authority or authoritativeness to transmit new knowledge. A «pupil’s» active participation in the process of communication manifests itself through accepting or rejecting a «teacher’s» status, sharing or rejecting new knowledge. The latter happens due to disagreement or failure to understand. Depending on the level of adaptation of both communicants, transmission takes place with the help of non-verbal or both verbal and non-verbal codes. Interpretation in the case takes place with regard to the actual situational context on the basis of previous communicative experience.
Описание: ORCID ID: http://orcid.org/0000-0001-8327-5197
URI: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/14263
Располагается в коллекциях:Наукові роботи. Факультет іноземних мов

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
nastanova_navchannya_2013.pdf309,33 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
Просмотр статистики

Все ресурсы в архиве защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! Яндекс цитирования DSpace Software Copyright   ©   2002-2008   MIT   and   Hewlett-Packard - Обратная связь